بررسی لیگ های حاضر دریک هشتم نهایی لیگ قهرمانان
 
    


  • ساکرسیتی
  • ساکرسیتی
  • ساکرسیتی

  تبليغات شما در اين محل


درباره وبلاگ

به کانون هواداران رونالدو و رئال مادرید خوش آمدید . لطفا به تمام قسمت های وب سر بزنید و با نظرات خود ما را یاری کنید. باتشکر : مدیریت سایت

موضوعات

آرشيو مطالب

نويسندگان

لوگو سایت

نقل و انتقالات

ورودی

دنیل کارواخال از لورکوززن

کاسمیرو از سائو پائولو

آنجلوتی «پی اس جی«

گرت بیل از تاتنهام *

وین رونی از منچستر یونایتد*


خروجی

کاروالیو به موناکو

اسین به چلسی

هیگواین به آرسنال


* = احتمالی


بررسی لیگ های حاضر دریک هشتم نهایی لیگ قهرمانان

 

 

سرانجام نغمه های مدیترانه ای، جای شورو پول آنگلوساکسونی را گرفت و به نت اول سرود قدرت لیگ قهرمانان تبدیل شد. .برخلاف سیاست درفوتبال، آفتاب امپراطوری انگلیس غروب کرد؛ آن هم خیلی سریع! لیگ قهرمانان درحالی به مرحله یک هشتم نهایی رسید که اسپانیا برای اولین بارازفصل 04-2003 ( نخستین فصل در نظر گرفتن مرحله یک هشتم نهایی برای لیگ قهرمانان) به تنهایی صاحب بیشترین  تیم ( 4 نماینده ) درمرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان است. درچند فصل اخیرهمواره انگلیسی ها در جمع برترین های مراحل حذفی می درخشیدند. کافی است به یاد بیاورید در فصل 08-2007، جزیره نشینان فقط به دست خودشان حذف شدند.لیورپول پس ازشکست دادن آرسنال درمرحله یک چهارنهایی به چلسی باخت و چلسی هم دراولین فینال تمام انگلیسی وسومین فینال  تک ملیتی تاریخ لیگ قهرمانان مغلوب من یو شد.به عبارت بهترغیراز فصل گذشته که ایتالیا به یاد روزهای درخشانش دراوایل دهه 90 درمرحله یک هشتم نهایی بیشتری نماینده را داشت،انگلیسی ها ازسال 2005 همواره حرف اول را زده اند.

داستان امپراطورها

اسپانیا بدون تلفات با 4 نماینده به یک هشتم نهایی فصل جاری رسید و ایتالیا که برای اولین باردرشیوه جدید برگزاری رقابت های حذفی، کم تر از لوشامپیونا نماینده داشت،آبرو داری کردو هر دو تیم قدرتمند خود را خوشحال روز پایانی مرحله گروهی دید.لیگ برتر پس از عمری اقتدارتیمی به نام منچستر سیتی داشت که موفق شد رکورد بدترین نتایج یک تیم انگلیسی از زمان برپایی لیگ قهرمانان را از بلکبرن برباید!من یو و آرسنال به یاد گذشته پرچم دار کشوری هستند که به اندازه آلمان هم نماینده ندارد. اما آلمان... بوندس لیگای بدون بدهی ، بوندس لیگای دارای استادیوم های مجهز، بوندس لیگای پرتماشاگر،بوندس لیگای لبالب از درخواست برای خرید حق پخش تلویزیونی، امسال پس از اسپانیا با 3 تیم در مرحله خذفی می درخشد.فرانسه به پاری سن ژرمن میلیادرد می نازد و پرتغال، اسکاتلند،اوکراین و ترکیه به دوردانه ای خود دل بسته اند اما حضور نمایندگان 9 کشور ، دستاویزی برای نامیدن این فصل به عنوان متنوع ترین فصل به لحاظ حضورکشورهای مختلف تلقی می شود.ازفصل 04-2003، تنها برای سومین بار شاهد حضور 9 کشور در مرحله یک هشتم نهایی هستیم. اتفاقا امسال برای دومین بار متوالی این اتفاق رخ داده؛ آنچه نشان دهنده تقسیم قدرت درسطح اول فوتبال اروپاست. به هرحال سیاست های سوسیال محور پلاتینی بر پایه اقداماتی مانند اختصاص سهمیه های آزاد به لیگ های ضعیف ،ایجاد قانون فیر پلی اقتصادی و... سایه ظاهرا از بین نرفتی غول هارا  تا حدود زیادی محو کرده است! درفصول 05-2004،09-2008،11-2010،کم ترین تنوع قدرت( حضور تنها 7 کشور) را شاهد بودیم. درهیچ فصلی کم تر از 7 و بیشتر 9 کشور اروپایی درمرحله یک هشتم نهایی سهم نداشته اند.فرانسه، آلمان، انگلیس ، اسپانیا و ایتالیا،همیشه درجمع 16 تیم برتر نماینده داشته اند و لیگ برتر، لالیگا و سری A  هیچ گاه با کم تراز دوتیم در جمع 16 باشگاه برتر قاره سبز دیده نشده اند.این دو آمارآخرنشان می دهد الگوهای تفاوت ساز این 3 لیگ معتبر دنیا تا چه اندازه درموفقیت یک لیگ تاثیر دارد؛استفاده مناسب ازسرمایه های خودساخته، توجه به مسائل مهمی مانند حق پخش تلویزیونی و بالا بردن کیفیت لیگ با تلفیق بومی گرایی و خرید ستارگان بزرگ.هرچقدر اروپای غربی در لیگ قهرمانان رشد کرده ، قسمت شرقی توفیق چندانی به دست نیاورده؛ نشان به آن نشان که تنها در فصول 04-2003 و  12-2011 بیش از یک نماینده درمرحله یک هشتم نهایی داشته و از فصل 04-2003 در 6 فصل ، هیچ یک از نماینده این بلوک به مرحله حذفی راه نیافته اند. پرچم دارشرق، روسیه نام دارد.میزبان جام جهانی 2018 تنها کشور شرقی است که در یک فصل لیگ قهرمانان با بیش از یک نماینده دیده شده.امسال ترکیه و اسکاتلند برای اولین بار از  فصل 08-2007 در جمع بهترین ها نماینده دارند، پرتغال هشتمین حضوردریک هشتم نهایی در 9 فصل اخیررا تجربه می کند. در حقیقت این لیگ که درتاریخ خود به تعداد انگشتان دو دست هم تعدد قهرمان نداشته، غیر از فصل 11-2010 همیشه  خودش را به مرحله یک هشتم نهایی رسانده.شاختار، قدر قدرت امروز فوتبال اوکراین می تواند به عملکرد خوبش در فصل جاری افتخار کند.به هرحال تنها دو حضور اوکراین  درجمع 16 تیم برترتوسط دارو دسته لوچسکیو رقم خورده؛هرچند دیناموکیف درزمان برگزاری بازی ها به شیوه قبلی( دو دور گروهی و بدون مرحله یک هشتم نهایی) با حذف بزرگانی مانند بارسا تا نیمه نهایی فصل 99-1998 پیش رفت.

لیگ برتر؛ ترسناک

 

از زمان شکل گیری مرحله یک چهارم نهایی درفصل 95-1994 ، انگلیسی ها  خیلی خوب عقده 5 سال دوری از رقابت های اروپایی به دلیل حوادث فینال سال 85 را فریاد زدند!من یو با حضوردرمرحله یک چهارم نهایی فصل 97-199، اولین انگلیسی حاضر در مراحل حذفی تاریخ لیگ قهرمانان( این بازی ها تا قبل از فصل 93-1992 جام باشگاه های اروپا نامیده می شد)نام گرفت. اقتدارجزیره نشین ها با حضور ثابت و قهرمانی شیاطین سرخ در سال های بعدی ادامه یافت تا اینکه در فصل 2000- 1999 انگلیس برای اولین بار درمراحل حذفی لیگ قهرمانان صاحب دو نماینده ( منچستر یونایتد و چلسی ) شد.ازآن مقطع ، غیرازفصل 03-2002 ، لیگ برتر هر فصل حداقل دو تیم  و در5 فصل، 4 نماینده درجمع 16 تیم برتر داشته؛ هرچند دردو فصل اخیر، برای اولین بار اززمان برچیده شدن بساط مرحله دوم گروهی،فقط دو تیم، زیرنشان صلیب سنت جورج به میدان می روند، نه بیشتر!

اسپانیا؛ بهترین؟

 

زمانی مارک بهترین لیگ دنیا به لالیگا الصاق شده بود؛ فرضیه ای که با توجه به عملکرد این فصل نمایندگان لالیگا، هنوز درست به نظر می رسد.ماتادورها کم تنوع ترین قهرمانان  لیگ های معتبر در لیگ قهرمانان و جام باشگاه های اروپا(رئال و بارسا) را دارند اما  در فصل 01-2000 به اصطلاح چشم تنوع را کورکردند! 8 تیم از 16 تیم حاضر درمرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان و جام یوفای سابق  ازاین کشور می آمدند!مردان  مدیترانه ای از فصل 95-1994 تا فصل 2000-1999 هر سال  درجمع 8 تیم برترحضور داشتند و ازآن فصل تا به حال هرگز کم ترازدو تیم به مرحله حذفی نفرستاده اند!

 سری A؛ شروع دوباره؟

 

روزگاری 3 جام اروپایی زیرچکمه متوسط ترین تیم های ایتالیا بود اما با ورشکستگی میلیادرهای عاشق دوربینی مانند کرانیوتی، تاتزی و جدایی ستارگان،این لیگ تا آستانه نزول به حد استانداردهای لوشامپیونا پیش رفت.امسال شخصیت دو تیم پرافتخار به داد آن ها رسید وحضورصدرصد ایتالیایی های مرحله گروهی دردورحذفی تضمین شد.سری A  قبلا فقط در فصل 04-2003،مانند امسال درمرحله یک هشتم نهایی تنها دوتیم داشت وبیشتراوقات شبیه فصل گذشته با 3 نماینده، دارای بهترین عملکرد بوده است.

بوندس لیگا؛ پیشرفت آشکار

 

تصمیم یوفا مبنی بر کم کردن یک سهمیه از سری A وافزودن به بوندس لیگایی های حاضر درلیگ قهرمانان کاملا درست به نظر می رسد.آلمانی ها امسال به رکورد خودشان درفصل 05-2004 رسیده اند؛ 3 تیم درمرحله حذفی.همزمانی حال وروز شالکه ودورتموند، بسیاری ازدوستداران فوتبال آلمان را به تکراراتفاقی شبیه داستان رویایی سال 1997 امیدوارکرده است. بزرگ ترین دشمنان فوتبال آلمان، سال 1997 قهرمان لیگ قهرمانان وجام یوفای سابق شدند وامسال درحضوربزرگانی مانند رئال مادرید و آرسنال،سرگروه! ژرمن ها در 3 فصل اخیرهمواره در یک هشتم نهایی دونماینده داشته اند اما پیش از این، 3 سال پیاپی فقط یک نماینده خود را درحال جنگ با بزرگان می دیدند.

لوشامپیونا؛ درحسرت «دو» شدن

هنوز مارسی، درست یا غلط تنها قهرمان فرانسوی لیگ قهرمانان است. پاری سن ژرمن به عنوان یگانه شریک تیم جنوبی در افتخارات باشگاهی فرانسه در تمام رقابت های اروپایی، قصد دارد به زودی برای دومین بارمردان سرزمین گل را بربام اروپا بنشاند؛ افتخاری که قبلا در گام های آخر از نانت و موناکو سلب شد. فرانسه از زمان قهرمانی مارسی در اولین دوره لیگ قهرمانان، تنها یک فینالیست به نام موناکو داشته  ویک بار لیون و نانت به نیمه نهایی رسیده اند. لوشامپیونا از فصل 95-1994 تا فصل 98-1997 همیشه در مراحل حدفی یک نماینده داشته اما تا فصل 04-2003 رنگ مراحل حذفی را به چشم ندید و در آن سال برای اولین بار دو تیم ( لیون و موناکو) درجمع 16 تیم برتر جنگیدند.این رویه، 2 فصل دیگرادامه یافت وتا امروز فرانسه به طور متوسط یک سال درمیان، یک و دو تیم در مراحل حذفی دارد.

 

 

 

 

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





     نويسنده : behnam ... CR7        دسته : <-PostCategory->        - جمعه 17 آذر 1391برچسب:,        بازديد :              


  مطالب گذشته
Wellcome
عصبانیت سران باشگاه لیورپول از خبر های پیوستن سوارز به رئال
رئال و انجام 8 بازی دوستانه پیش از آغاز فصل
سرگرمی
نیمار : امیدوارم به کاسیاس گل بزنم . گل زدن به او افتخار بزرگی است .
پائولینیو : رئال با من صحبت نکرده .
کاسیاس : این اسپانیا فراموش نمی شود
گالری عکس های ایسکو با کیفیت بالا
صعود اسپانیا در ضربات پنالتی
ماشاا... همشون مثل هم اند
سوارز با رئال به توافق رسید
رئال بالاخره به گرت بیل پیشنهاد رسمی داد
واران بهترین مدافع ، سلطان بهترین مهاجم و گرت بیل بهترین هافبک دنیا
پرز خطاب به آنجلوتی : قهرمانی اروپایی می خواهیم
تورس و کاپیتان در ترکیب اصلی ماتادور ها
مقایسه ی من و مورینیو اشتباه است
کاسیاس : رفتار مورینیو مرا به گریه انداخت
بازدید آنجلوتی از امکانات رئال
زیدان و کلمنت دستیاران جدید آنجلوتی
آنجلوتی : فصل شادی را برای رئال رغم خواهم زد
عکس های مراسم معارفه ی آنجلوتی
عکس های سلطان در اندونزی
فوتبال سفیر چین با کودکان چین .
آنجلوتی پنجمین ایتالیایی تاریخ رئال .
بدنسازی مورچه اتمی

لينک دوستان

لينک هاي روزانه

نظر سنجی و آمار وبلاگ
ورود اعضا:

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 196
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 196
بازدید ماه : 442
بازدید کل : 139984
تعداد مطالب : 395
تعداد نظرات : 15
تعداد آنلاین : 1


بنر وبلاگ ما
'

بزرگترين وب هواداران رونالدو

باقرار دادن کد بالا در وبلاگ خود از ساکر سیــــــتی حمایت کنید